Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Wszystkie działania, mające na celu polepszenie sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione objawy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Zanim przejdziemy do jakichkolwiek czynności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Ściąganie filtru Google
Pierwszym krokiem na drodze do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten ułatwią nam dedykowane programy takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. W czasie trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać problem w odpowiednie ręce.