Prowadzenie własnej witryny internetowej wymaga jej skutecznego rozmieszczania w wyszukiwarkach, żeby była dostrzegalna dla odbiorców i miała niezachwianą pozycję. Bany i filtry Google mogą zostać nałożone na witrynę, kiedy firmowa strategia wywołuje złamanie norm rzetelnego pozycjonowania. Dowiedzmy się, co zrobić, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.
Dlaczego filtry i bany Google są groźne dla strony internetowej?
Ban od Google to najsurowszy sposób sankcji, jaki może dotknąć portal w sieci. Oznacza on kompletne zlikwidowanie jej z wyników wyszukiwarki Google, co w praktyce realnie komplikuje funkcjonowanie firmy. Zauważmy, że gros internautów stosuje tylko Google, więc po usunięciu portalu wskaźnik naszych klientów momentalnie się obniży. Natomiast nałożenie filtra cofa naszą stronę www w wynikach przeglądania, co również negatywnie wpływa na klikalność portalu. Wyróżniamy ustawiane bezpośrednio przez pracowników Google filtry ręczne oraz wywoływane mechanicznie przez specjalistyczne programy filtry algorytmiczne.
Czy można zlikwidować bany i filtry Google?
Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google zakładane są na przykład za zamieszczanie przesadnej ilości odnośników kierujących na naszą stronę internetową lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej pierwszej pozycji. Aby pozbyć się bana od Google musimy wcześniej zgłębić jego powód. Warto zatrudnić w tym celu fachową agencję SEO, która sprawnie zajmie się z filtrem. Proces może niestety potrwać nawet 6 miesięcy, należy więc być cierpliwym.