Audyt SEO wykaże problemy Twojej strony internetowej

Audyt SEO wykaże problemy Twojej strony internetowej

Dowiedz się, kto oferuje audyt sklepu. Zajrzyj tutaj.

Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza sprawdzenie przedsiębiorstwa, firmy czy spółki pod kątem przeróżnych obszarów, np. organizacyjnych i finansowych, a także analizę możliwości dalszego rozwoju. Co, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony www, oceniająca przeróżne jej elementy, jak kod strony, strukturę nagłówków, meta opisy i tytuły, prędkość wczytywania się strony i wiele bardziej i mniej znaczących aspektów. Nie licząc samego wykazania błędów oraz nieprawidłowości, w dobrym audycie SEO powinny być zamieszczone również wytyczne co do rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO analizuje stronę www pod kątem zawartości strony, zgodności ze normami W3C, użyteczności, a także bezbłędności kodu. Poza tym sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, aby wskazała ona wszelkie nieprawidłowości na stronie i – co najważniejsze – zaproponowała rozwiązania, które pozwolą je naprawić.

Ile trzeba zaczekać na płatny audyt SEO?

W sieci znajduje się dużo stron oraz narzędzi, z wykorzystaniem których można w mgnieniu oka i bez opłat przeprowadzić audyt SEO witryny. Plusy takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Wady? Co niemiara. Darmowe narzędzia czy też dema z niewielką paletą funkcji, są niedoskonałe. Jeśli już dostrzegą pewne nieprawidłowości na stronie, to na ogół nie wszystkie. Dużo błędów (m.in. w kodzie) spostrzec można tylko w trakcie analizy wykonanej nie przez algorytm, a przez człowieka.

Na audyt SEO realizowany przez agencję trzeba poczekać z reguły od kilkunastu dni do blisko 30 dni. Okres na przygotowanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego przeprowadzenia. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich najważniejszych problemów obecnych w witrynie. Jeśli strona była uruchomiona na platformie pokroju Magento czy Shoper bądź na gotowym szablonie, to elementów do poprawy może być mnóstwo. Gdy strona powoli się wczytuje, a na istotne dla klienta frazy pojawia się daleko poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to oznaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.

Audyt SEO – co ujawni, jeżeli będzie wykonany starannie

Starannie przeprowadzony audyt SEO może ujawnić sporo błędów strony, między innymi:

  • brak albo nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
  • powody słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu strony,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • niska jakość zawartości strony,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak metadanych,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
  • brak bądź źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość ładowania się witryny w wersji na komputer i na urządzenia mobilne

.

Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]