Zastanawiasz się, jak wybrać agencję SEO? Poznaj rady Google

jak rozpoznać dobrą agencję SEO

Kiedy masz swoje przedsiębiorstwo i zakładasz dla niego stronę firmową, na pewno z czasem zastanawiasz się, jakie działania podjąć, aby była ona widoczna wysoko w rezultatach wyszukiwania. To oczywiste wszak, że dziś obecność w internecie jest jedną z podstaw sukcesu, ponieważ to właśnie stąd wielu klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak wobec tego zatrudnić dobrą firmę SEO? Zalecamy posłuchać sugestii profesjonalistów.

Google doradza, jak zatrudnić rzetelną agencję SEO

Nie można zaprzeczyć, iż cała branża SEO, a więc działań związanych z optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, pojawiła się i nieustająco rozwija się praktycznie wyłącznie za dzięki Google. Pomimo istnienia innych alternatyw, jak między innymi Rambler, Yandex bądź Baidu, wciąż kluczowe są pozycje zajmowane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy zatem, kto stara się być widocznym w sieci, powinien powalczyć o swoją pozycję na pierwszej stronie w Google. W przypadku sektorów, w których konkurencja jest mocna, na ogół jest to skomplikowane bez konsultacji z fachowcami z agencji SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których pojęcie optymalizacji stron jest nowością, i zamieściło krótki instruktaż, jak rozpoznać rzetelną firmę SEO.

Czym zdaniem Google wyróżnia się solidna firma SEO?

Pracownik Google z ponad 10-letnim stażem w prosty sposób tłumaczy, jak rozpoznać dobrą firmę SEO, wymieniając wśród najważniejszych cech między innymi:

  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od zrozumienia, jak działa biznes klienta, jakie są cele jego przedsiębiorstwa i kto jest jego główną konkurencją,
  • umiejętność oceny czasu oraz budżetu koniecznego do zakończenia planowanych wdrożenia,
  • zagwarantowanie stronie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad podniesieniem jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie planowanych działań, np. poprzez cykliczne raportowanie oraz permanentny dostęp do statystyk strony,
  • udzielenie witrynie wsparcia technicznego i prowadzenie działań nad zwiększeniem jej użyteczności,
  • zadbanie o całościową widoczność strony internetowej, a nie wyłącznie pozyskiwanie pozycji w wynikach wyszukiwania na pojedyncze frazy.

Pracownica Google zaznacza też, że rzetelna agencja SEO nigdy nie obieca spektakularnych wyników z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony internetowej jest procedurą długofalowym, w wielu przypadkach dającą większe efekty dopiero po kilku miesiącach pracy.