Rodzaje pozycjonowania

Rodzaje pozycjonowania

Pragniesz poznać więcej szczegółów o pozycjonowaniu stron Kraków? Wejdź na seo4.net/pozycjonowanie-stron/

Istnieją trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową funkcję przed jednorazowymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Europy w piłce nożnej, Tłusty Czwartek czy Dzień Dziecka. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Najczęściej trzeba zainicjować je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową czy też zmienioną treść witryny internetowej.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Kolejny rodzaj pozycjonowania to trafne i przetestowane wyjście dla osób dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą należytego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads ulegną sporej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza także dużo mniejszą konkurencję. Istotne jest też to, iż rośnie tendencja do wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– telefon Samsung Galaxy A50 biały,
– buty Nike Revolution białe sklep online,
– golarka Eldom G42 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Za sprawą tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę produktów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu kluczowe jest dodanie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przede wszystkim:
– miejscowość (przykładowo “salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Bałuty”)
– kraj (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do osób rezydujących w tym samym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest wykorzystywana również wówczas, gdy firma nie ma finansów na promocję i nie jest w stanie rywalizować na frazy bez dopasowania lokalnego, np. zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.

Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]