Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

Filtr od Google? – o co w ogóle chodzi??

Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które nie stosują się do sporządzonych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakładane są one za stosowanie w pozycjonowaniu niedozwolonych metod.

Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?

Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w widoczny sposób naruszają zalecenia Google mogą zostać nawet całkowicie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są z reguły na okres 30 dni, a filtry algorytmiczne do chwili, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście także , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem zakończenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Przeważnie spotykamy się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub znacznie obniżającymi pozycje uzyskiwane do tej pory.